Τελευταία Άρθρα

Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2013

Tεστ: (Μέρος 2ο): Θέλω να κόψω το κάπνισμα. Eίμαι έτοιμος;;;


Στάδιο 2: 
Είστε προορισμένοι να κόψετε το κάπνισμα;

Ο παράγοντας-κλειδί για την επιτυχία της απεξάρτησης απ’ το τσιγάρο (όπως βέβαια ισχύει και για όλες τις εξαρτήσεις) είναι η προσωπική κινητοποίηση, κι αυτό όποιος και αν είναι ο βαθμός εξάρτησης σας. 
Αυτό το μικρό ερωτηματολόγιο σας επιτρέπει να υπολογίσετε τις πιθανότητες που έχετε να ξεκινήσετε, να δεσμευθείτε και να ακολουθήσετε μία ειδική αγωγή αλλαγής σε σχέση με το κάπνισμα.


Σημειώστε σε κάθε ερώτηση την απάντηση που σας εκφράζει περισσότερο.
1. Σκέφτεστε ότι σε έξι μήνες:

Θα έχετε σταματήσει το κάπνισμα
Θα έχετε ελαττώσει πολύ την κατανάλωση τσιγάρων
Θα έχετε ελαττώσει λίγο την κατανάλωση τσιγάρων

2. Αυτή τη στιγμή επιθυμείτε να κόψετε το κάπνισμα;

Πάρα πολύ
Πολύ
Λίγο

3. Σκέφτεστε ότι σε τέσσερις εβδομάδες:

Θα έχετε σταματήσει το κάπνισμα
Θα έχετε ελαττώσει λίγο την κατανάλωση τσιγάρων
Θα καπνίζετε ακόμη

4. Σας συμβαίνει ποτέ να μην είστε ευχαριστημένος(η) που καπνίζετε;

Πολύ συχνά
Συχνά
Μερικές φορές

  

Περισσότερα Α 

Ισχυρό κίνητρο 

Μπράβο, η κινητοποίηση σας είναι ισχυρή! Μ’ αυτό τον τρόπο μεγιστοποιείτε τις πιθανότητες σας να πετύχετε. Θα ήταν ίσως προς όφελος σας να σας υποστηρίξει κι ένας γιατρός, ο γιατρός σας. Αν έχετε ήδη προσπαθήσει να το κόψετε, αντλήστε πληροφορίες από τις προηγούμενες αποτυχίες σας: τι βιώσατε, τι μέσα χρησιμοποιήσατε, τι αποτελέσματα είχατε; Ζητήστε συμβουλές για να μάθετε καλά τις καλύτερες μεθόδους που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε στην απεξάρτηση σας.

 Υπάρχουν διάφορα υποκατάστατα (τσίχλες, τσιρότα, παστίλιες) που βοηθούν, όπως επίσης μπορείτε να συζητήσετε με το γιατρό σας το ενδεχόμενο της χορήγησης –για το διάστημα των πρώτων μηνών- ενός ελαφριού καταθλιπτικού που είναι βοηθητικό και μειώνει την νευρικότητα. Δεν σας μένει παρά να ορίσετε συγκεκριμένη ημερομηνία που θα σταματήστε το κάπνισμα.

Περισσότερα Β 

Μέτρια κινητοποίηση 

Επιθυμείτε να το κόψετε αλλά σκοντάφτετε ακόμη σε εμπόδια. Αναρωτιέστε πόση είναι η πραγματική σας εξάρτηση απ’ το τσιγάρο. Φοβάστε μην πάρετε κιλά, μην πάθετε κατάθλιψη. Δεν εμπιστεύεστε τις πιθανότητες που έχετε να πετύχετε. Προβληματίζεστε για το πώς θα αντέξετε μέσα σ’ ένα περιβάλλον καπνιστών (στη δουλειά, στο σπίτι). Δεν μένει παρά να πάρετε την απόφαση και να δοκιμάστε για να τα μάθετε όλα αυτά.

Περισσότερα Γ 

Ανεπαρκή κίνητρα 

Όπως είναι αυτή τη στιγμή τα πράγματα, για σας οι πιθανότητες να καταφέρετε να κόψετε το κάπνισμα είναι μάλλον μικρές. Τα συναισθήματά σας σε σχέση με το σταμάτημα του καπνίσματος είναι αμφιταλαντευόμενα. Από τη μια λέτε στον εαυτό σας ότι θα έπρεπε να σταματήσετε κι από την άλλη βαθιά μέσα σας νιώθετε ότι δεν το θέλετε πραγματικά. Για να καταφέρετε να ξεκαθαρίσετε λίγο τα πράγματα μέσα σας, μετρήστε τα οφέλη που έχετε συνεχίζοντας το κάπνισμα και σταματώντας το. 

 Πηγή: www.googl/Κάπνισμα και οι συνέπειες του.