Τελευταία Άρθρα

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΣΕΞ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΓΩΝ ΔΙΑΘΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ


Γράφει: Ο Γεράσιμος Σαλτός 
Όταν ξεκινά μια αγαπητική σχέση, ο "έρωτας" πρωτοστατεί σε όλες τις εκδηλώσεις του ζευγαριού και δη στις σεξουαλικές του περιπτύξεις.

Με τη πάροδο του χρόνου, επέρχεται -σταδιακά- η μετάλλαξή του... σε μονότονο /θλιβερό "σεξ", που παρόλο δεν αρέσει σε κανέναν, προσαρμόζονται και οι δύο.
 Η γεννετήσια ορμή (ενόρμηση ζωής ή σεξουαλικότητας1) επενδεδυμένη με
συναίσθημα (αγάπη) λειτουργεί δημιουργικά τόσο στη ζωή όσο και στην τέχνη,
γι'αυτό και ο "έρωτας" θεωρείται ως η υψίστη (ανωτέρα) ιδέα του Ωραίου2, εν
αντιθέσει με το "σεξ" που είναι η κατώτετη μορφή γεννετήσιας έκφρασης. 
 

Κι αυτή η διάκριση, ίσως(;) να αποτελεί και τον λόγο που οι άνθρωποι- σε όποια κατάσταση κι αν βρίσκονται- ελκύονται από πρόσωπα που τους διεγείρουν πνευματικά, συναισθηματικά και ερωτικά και προστρέχουν προς "αντάμωσή" τους. Με μια άλλη διάσταση, επιδιώκουν το θεσπέσιο "σμίξιμο" με την ιδέα του Ωραίου (έρωτας).

Ας δούμε όμως -στατιστικά- τι πραγματικά συμβαίνει μες το γάμο.

Μεταξύ των δυσκολιών που επιφέρει μια μακροχρόνια συμβίωση (γάμος) είναι και το ''σεξ''.

Οι άνδρες -όσα χρόνια κι αν περάσουν- συνεχίζουν να το επιθυμούν αλλά το λαμβάνουν με το σταγονόμετρο ή το στερούνται (για μακρό χρονικό διάστημα ή παντελώς), ενώ οι γυναίκες - όταν περάσουν λίγα χρόνια- παύουν να το θέλουν, δείχνουν ότι το επιθυμούν και το βιώνουν ως ‘’μαρτύριο’’ όταν το προσφέρουν.

Μέσα στο γάμο -ειδικά το σεξ- για τον μεν άνδρα, συνοδεύεται με εκνευρισμό και με το σύνδρομο στέρησης, για δε τη γυναίκα, με πίεση, θυμό και συχνές αδιαθεσίες (πονοκεφάλους, στομαχικούς ιλίγγους, κ.λ.π).

Και συμβαίνει τώρα, το εξής παράδοξο.

Τα ίδια άτομα, εκτός γάμου, λειτουργούν εντελώς διαφορετικά, ειδικά η γυνή.

Απ’ τη μια η γυναίκα (δείχνει ότι) γιατρεύεται από τις αδιαθεσίες, επιθυμεί διακαώς το σεξ, πολιορκεί -ποικιλοτρόπως- τον εραστή της, εκφράζει συναισθήματα πρωτόγνωρα γι’ αυτήν και "δίνεται" ολoκληρωτικά (κάτι που ίσως δεν το έχει κάνει με τον σύζυγό της) και απ’ την άλλη, ο άνδρας πιέζεται απ’ την ερωμένη του, αισθάνεται ασφυκτικά υπό το βάρος των συναισθηματικών της -και όχι μόνο- απαιτήσεων, δεν απολαμβάνει όπως είχε φαντασιωθεί το ‘’παράνομο’’σεξ, κάποιες φορές ζηλεύει αφόρητα και αρκετά συχνά αντιδρά σπασμωδικά και θυμωμένα.
 (Κυκεώνας συναισθημάτων, σκέψεων και αντιδράσεων.... Άντε τώρα να βγάλεις άκρη!).

Πάντως, η πλειονότητα των ανθρώπων, μέσα στα πλάισια μιας ερωτικής σχέσεως (μακροχρόνιας ή μη), είτε έχουν προδώσει (απιστήσει) είτε θα επιθυμούσαν να το κάνουν.

Κι όσοι δεν ‘’ευτύχησαν’’ να γευτούν το γλυκό ποτό της αμαρτίας, το έχουν κάνει ή το κάνουν φαντασιακά.

Αν τώρα κάποιος έχει τις αντιρρήσεις του...το καλύτερο είναι να ρωτήσει τον εαυτό του. Αυτός ξέρει να του πει την ‘’αλήθεια’’ του. Θα του επιβεβαιώσει το δίκαιο της διαφωνίας του ή θα σιωπήσει διακριτικά, χαμογελώντας του με νόημα.

Μεταξύ των δυσκολιών λοιπόν, που επιφέρει ο γάμος είναι και το ''σεξ''.

Κι όσο περνάνε τα χρόνια...γίνονται πιο δύσκολα τα πράγματα καθώς στενεύουν και τα περιθώρια για ανεύρευση (ανταλλακτικού) ερωτικού συντρόφου.

Ίσως, κι αυτή η ''δυσκολία'' να εντάσσεται στις παράπλευρες απώλειες...του πεθαμένου έρωτα ή ενός συμβατικού (ή βολεμένου) γάμου.

Ίσως...ποιος ξέρει...αλλά κι αυτοί που ξέρουν -συνήθως- καμώνονται ότι δεν γνωρίζουν τίποτε για το «φόνο»...και σίγουρα έχουν τους λόγους τους. 
 Απ’ την άλλη, ποιος μπορεί να είναι σίγουρος, ότι τη στιγμή που απατά την σύντροφό του, το ίδιο δεν κάνει και αυτή; 
 Ποιος τελικά είναι ο «φονιάς» και ποιος το «θύμα»; 

Μήπως γίνεται εναλλαγή ρόλων και το γνωρίζουν (συνειδητά ή ασυνείδητα) και οι δύο;

Με ένα τέτοιο «μπέρδεμα» -μάλλον-το πιο απελευθερωτικό που μπορεί να σκεφτεί κάποιος είναι: «Ας έχουμε την υγειά μας...και κάποια πράγματα...ας μην τα μάθω ποτέ ». 
 Κατά τα άλλα...όλα μια χαρά...και ούτε γάτα...ούτε ζημιά..

Τόσο απλά..αλλά..και τόσο ‘’ωραία’’ τακτοποιημένα.

Να είστε πάντα υγιείς, δυνατοί κι εμπνευσμένοι!



Παραπομπές:

1. Βλέπε: Σ. Φρόϋντ

2. Πολιτεία Πλάτωνος














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου